Krizový manažer

manazer

Co vy byste dělali, kdyby se vaše úspěšná společnost najednou začala potápět do mezí potíží a následného zapomnění? Odpověď je nasnadě. Oslovili byste určitě krizového manažera, abyste se odpíchli ode dna a začali stoupat k výšinám.

Kdo je to Krizový manažer

Krizový manažer je osoba, která stojí v čele krizového managementu při řešení otázek, proč se společnost dostala do krize samotné a jak společnost z krize vyvést zpět na výsluní.

Vlastnosti a osobnost krizového manažera jsou pro jeho povolání klíčové. Mezi tyto potřebné vlastnosti bychom zařadili především následující:

  • Silná osobnost – musí být schopen zvládnout svůj úkol a překonat veškeré překážky a konflikty které by jej mohli potkat;
  • Vysoké sebevědomí;
  • Nikdy nesmí zapochybovat o svém postupu;
  • Musí prosazovat své záměry, i kdyby proti němu stála celá armáda;
  • Nikdy nesmí dát najevo svou neinformovanost (jedná se především o začátek řešení, kdy má k dispozici jen kusé a neúplné informace).
  • Intuice - musí být schopen předvídat a být vždy o krok na před reálným průběhem krize a vždy mít v rukávu nějaké ESO  jako záložní variantu;
  • musí být schopen analyticky zhodnotit všechny získané poznatky a informace
  • schopnost komunikace - musí být schopen komunikovat s veřejností, dodavateli, zákazníky, zaměstnanci i spolupracovníky na vyšších postech;
  • při krizi vše stojí na něm a jeho rozhodnutích;
  • výborné organizační schopnosti - z původně cizích lidí, se kterými se nikdy neviděl, musí vytvořit své spolupracovníky, motivovat je a delegovat na ně pravomoci;
  • Charisma – vlastnost, která je velmi vítaná, určité nadání strhnout své okolí na svou stranu;
  • Fyzická zdatnost a trénovanost – proces řízení je psychicky i fyzicky náročný;
  • Tolerance k omylům – nikdo není neomylný a nic se nepovede hned na poprvé;
  • Přizpůsobivost a adaptabilnost – musí výborně znát mezilidské vztahy a způsoby jak se k nim stavět;
  • Zcela nutní musí být schopen přijmout riziko, které jeho práce přináší – může se stát, že ať se snaží sebevíc, jeho záměr se nemusí vždy podařit

Co musí krizový manažer zvládnout?

Krizový manažer musí během svého působení ve společnosti v krizi úspěšně zvládnout následující fáze:

  • Fáze záchranná – jedná se o zastavení negativního vlivu na společnost odstraněním nebo omezením jeho působení
  • Fáze strategická – formulace nové strategie, která je nejen přijatelná ale i snadno realizovatelná a její naplánování
  • Fáze taktická – jde o realizaci plánované strategie, čímž má dojít k vyvedení společnosti z krize, její stabilizaci a pozvednutí společnosti na ekonomické výsluní

Vždy, když dojde k propuknutí akutní krize, začíná se vedení podniku zabývat otázkou, kdo by měl zastat funkci krizového manažera. Vedení má možnost vybrat někoho schopného ze svých řad a doufat, že na svěřený úkol bude stačit.

Dle výroků odborníků a dlouholetých zkušeností podnikatelů, kteří se s touto situací setkali, je stanovisko jednoznačné. I přes finanční otázku celé záležitosti je lepší si najmout krizového manažera, který není zúčastněným pracovníkem společnosti, neboť on si vytvoří svůj vlastní obrázek a názor na společnost.

Fotografie publikována se svolením Ambro /FreeDigitalPhotos.net


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Friend: tai game mobile,tai game dao vang,