Více než půl roku platí nová pravidla pro nastavování slev, průběhy reklamací i fungování e-shopů. Česká obchodní inspekce už provedla téměř 1 200 kontrol a zaměřuje se právě na zmíněné nastavování slev. V polovině případů inspekce odhalila nesprávné výpočty slevy nebo chybějící informace o historii ceny za posledních 30 dnů. Jaká pravidla pro slevy tedy platí a jaké jsou výjimky?
Všechna oznámení o slevě se od nového roku musejí uvádět z nejnižší ceny, za kterou zboží prodávali v rozmezí 30 dnů před poskytnutím slevy. Pravidla pro slevy platí jak pro kamenné obchody, tak pro e-shopy. Nová pravidla se týkají také všech sdělení, ve které obchodník oznamuje měřitelnou slevu z prodejní ceny výrobku.
Důležité jsou ale výjimky z těchto pravidel. Pravidla pro výpočet nebo informování o nové ceně výrobků obchodníci nemusejí řešit u katalogů, reklamních letáků, brožur nebo propagačních e-mailů, které necílí na konkrétní výši slevy. Při použití slov výprodej či sleva není žádná konkrétní úprava. Dále jsou velmi důležitou výjimkou výrobky s krátkou dobou spotřeby nebo výrobků, které podléhají zkáze.