Pozor na automatickou aktivaci datové schránky

Od nového roku se všem právnickým osobám a živnostníkům zřídily datové schránky. Přístupové údaje už začínají novým uživatelům přicházet do jejich poštovních schránek. Jak po doručení přístupových údajů postupovat?

Datová schránka bude připravena k použití a odesílání zpráv až po změně původně zaslaného hesla a emailu. Změnu musíte provést na stránce Mojedatovaschranka.cz.

Dejte si ale pozor na funkčnost schránky i bez přihlášení! Pokud se datová schránka zřídila automaticky na základě nového zákona, nikoliv na vyžádání, bude schránka funkční i bez toho, aniž by došlo k přihlášení a změny údajů. Konkrétně se tak stane v situaci, že:

  • nedošlo k prvotnímu přihlášení do 15 dnů od doručení dopisu s údaji,
  • nedošlo k prvotnímu přihlášení do 15 dnů od vrácení dopisu odesílateli, pokud dopis nebude vyzvednutý.

Do schránky tak budou ze strany úřadů zasílané dokumenty v případě vlastního i automatického aktivování přístupu.

Dokumenty v datové schránce zůstávají pouze 90 dní. Proto je dobré si nastavit notifikaci na e-mail či SMS o nové zprávě, nebo využít služby na prodloužení archivace zpráv i po zákonné lhůtě.

Vyžádat vzor mohou pouze předplatitelé. Pokud už předplatitelem jste, prosíme, přihlaste se.

Vítejte na Velkém portálu pro statutáry.

Dotazy v poradně mohou pokládat pouze předplatitelé. Pokud už předplatitelem jste, prosíme, přihlaste se.