Od nového roku se všem právnickým osobám a živnostníkům zřídily datové schránky. Přístupové údaje už začínají novým uživatelům přicházet do jejich poštovních schránek. Jak po doručení přístupových údajů postupovat?
Datová schránka bude připravena k použití a odesílání zpráv až po změně původně zaslaného hesla a emailu. Změnu musíte provést na stránce Mojedatovaschranka.cz.
Dejte si ale pozor na funkčnost schránky i bez přihlášení! Pokud se datová schránka zřídila automaticky na základě nového zákona, nikoliv na vyžádání, bude schránka funkční i bez toho, aniž by došlo k přihlášení a změny údajů. Konkrétně se tak stane v situaci, že:
- nedošlo k prvotnímu přihlášení do 15 dnů od doručení dopisu s údaji,
- nedošlo k prvotnímu přihlášení do 15 dnů od vrácení dopisu odesílateli, pokud dopis nebude vyzvednutý.
Do schránky tak budou ze strany úřadů zasílané dokumenty v případě vlastního i automatického aktivování přístupu.
Dokumenty v datové schránce zůstávají pouze 90 dní. Proto je dobré si nastavit notifikaci na e-mail či SMS o nové zprávě, nebo využít služby na prodloužení archivace zpráv i po zákonné lhůtě.